Hvis du styrer eller tager del i en virksomhed, der endnu ikke har fået lavet kuglepenne eller andre reklameartikler med tryk, så er det med at komme i gang.
Dine konkurrenter har det, dine konkurrenter yder en bedre service. Hvorfor vil du ikke spille med på den bane, der hedder gratis kuglepenne, muleposer eller powerbanks til kunderne?
Jeres udtryk, jeres logo skal med ud, når kunden køber en ydelse. Bliver de vant til at se logoet, er det jer, de tænker på, når de næste gang skal bestille nyt.
Kuglepenne, muleposer, powerbanks
Hvad har I så behov for af reklameartikler? Som hovedregel skal det være muligt for kunden at tage et logo med hjem. Et klistermærke er måske ikke lige kundens ønske, medmindre jeres logo er noget for sig.
For en nyopstartet virksomhed giver det sjældent mening at give klistermærker eller noget, der ligner. Få i stedet lavet billige kuglepenne som en start på jeres reklameartikeleventyr.
Kuglepennene gør både de ansatte vant til at se logoet, det gør også kunden vant til det. Og så er kuglepennene så fanatiske som reklameartikler, at det er noget, vi stort set ikke kan undgå at bruge.
Godt nok er noter og underskrifter nogle gange klaret digitalt. Men har du kuglepenne bruger du dem. Det var sådan, vi lærte at tilgå det skriftlige sprog, derfor også det, der ligger os mest på sinde.
Få som et minimum lavet kuglepenne, som dine kunder kan bruge og huske virksomheden ud fra.
Derefter kan I begynde at tænke på, hvordan I kan komme mere ud i hjemmet til jeres kunder vha. reklameartikler.
Produkterne er mindre vigtige – logoet er vigtigt
Når I begynder at rykke jer fra kuglepennene, begynder produkterne – alt efter jeres virksomhed – at have mindre betydning.
Selvfølgelig er det nogle firmaer, hvor det umiddelbart passer bedre med en mulepose eller paraply end en powerbank. Men det er ikke produkterne, der er vigtige her – udelukkende.
Det er logoet. Det, I vil have ud til kunden, er logoet. I vil have, at de ser jeres logo, når de står op og skal lade deres telefon, når de skal handle, når det regner eller når de skal skrive en note.
Det er et stort ønske og en stor forhåbning, at din kunde kun vil bruge jeres reklameartikler, men forså budskabet. Bliver de vant til at se jeres logo, er det jer, de ringer til næste gang.
Et stærkt firma har stærke reklameartikler
Kvaliteten af disse reklameartikler er fuldstændig op til jeres firma at vurdere. Der kan dog bemærkes, at der er konkurrence på området.
Hvem gider bruge en dum plastikkuglepen, der går i stykker efter nogle uger eller måneder. så hellere bruge en metallisk kuglepen, der ligger godt i hånden.
Eller hvem vil bruge en mulepose med så lange stropper, at den slæbes henad jorden? Det er der selvfølgelig ingen, der vil.
Så reklameartiklernes kvalitet betyder meget. Så få bestilt noget ordentlig, og få printet til at se godt ud – det er vigtigt!